Zo simpel is goed bereikbaar zijn

Bereikbaarheid

De hedendaagse patiënt heeft hoge verwachtingen van jouw bereikbaarheid. Voor een telefonische wachtrij heeft hij geen geduld meer. En hij wil online zelf een afspraak kunnen maken en live chatten, net als bij de opticien of makelaar. Die service verwacht hij ook van jouw apotheek, gezondheidscentrum of huisartsenpraktijk.

Met de juiste IT is er veel mogelijk om je bereikbaarheid en tegelijk de service aan je patiënt te verbeteren. Bellen kan heel goed via internet en er zijn handige tools die je veel tijd en focus opleveren in je werkproces, zoals een terugbelfunctie of handige koppeling met je HIS of AIS. Ook kun je e-consults organiseren of de patiënt een seintje geven als een bestelling klaarligt.

  • Telefonie via internet
  • E-consult
  • Terugbelfunctionaliteit
  • Koppeling met HIS of AIS

Telefonie via internet

Een oude telefoonlijn heeft beperkte capaciteit en je hebt een telefooncentrale nodig. Dat werkt niet altijd optimaal. Met bellen via internet – (VoIP) – kun je altijd rekenen op glasheldere audio. Het abonnement is flexibel, je kunt eenvoudig op- en afschalen en over het algemeen vallen de belkosten een stuk lager uit. En er zijn veel opties om jouw telefonieproces slim in te richten, zoals keuzemenu’s, wachtrijen en doorschakelen.

E-consult

Veel patiënten verwachten dat ze vandaag de dag een e-consult bij je kunnen boeken. Je kunt dat op verschillende manieren aanbieden, bijvoorbeeld via Microsoft Teams, Aurora teleQ, het HIS/AIS of je persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO). Natuurlijk heb je ook een goede webcam en microfoon nodig. Wij helpen je er allemaal mee.

Hoe kun jij je bereikbaarheid en tegelijk de service aan je patiënt verbeteren? Ik denk graag met je mee.”

Habib Oubanabdellah
ICT-adviseur Eerstelijnszorg

Efficiënt werken: terugbellen

In sommige apotheken en in veel huisartsenpraktijken is telefonie een flinke belasting. Met name in de ochtend, dan staat de telefoon roodgloeiend en lopen de wachtrijen op. Patiënten worden ongeduldig en raken gefrustreerd. En assistentes staan onder druk, ze zijn constant in gesprek, zetten patiënten in de wacht, verbinden door. De oplossing? De terugbelfunctionaliteit van Aurora teleQ. Via het systeem maakt de beller een afspraak voor een tijdstip waarop hij wordt teruggebeld. Geen lange wachtrijen meer, de patiënt kan rustig een kop koffie zetten of wat anders gaan doen. En de assistentes kunnen ontspannen en met aandacht hun werk doen.

Efficiënt werken: koppeling met HIS of AIS

“Wat is uw naam en geboortedatum?”: de onpersoonlijke start van het gemiddelde gesprek tussen zorgverlener en patiënt. Dat kan tegen-woordig gelukkig anders. Dankzij een nauwe samenwerking met PharmaPartners koppelt onze VoIP-telefonieoplossing naadloos met het HIS of AIS van Medicom. Hierdoor zijn gegevens van inkomende bellers direct zichtbaar. Voortaan spreek je patiënten meteen persoonlijk aan, en bij onverstaanbare gesprekken weet je toch wie het betreft. Door dezelfde koppeling kun je ook rechtstreeks vanuit het patiëntdossier uitgaand bellen.

Veelgestelde vragen

Ja, in veel gevallen is dat geen probleem.
Ja, dat doen we ook via onze partner KPN.
We kunnen zeker het beheer van je telefonieomgeving overnemen, maar migreren deze wel naar onze eigen Cloud-telefonieoplossing.
Ja, we koppelen dan de telefooncentrale aan Microsoft Teams zodat je uit kunt bellen en gebeld kunt worden op je Teams-licentie.